جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
به چه می‌توان امیدوار بود؟ مدرنیته و فضیلت آگوستینی امید
نویسنده:
Edward W. R. L Brooks
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : سوال، "به چه چیزی می توانم امیدوار باشم؟" امانوئل کانت آن را به عنوان دغدغه اصلی فلسفه خود معرفی کرد. با این حال، ردیابی پرسش کانت در مدرنیته متأخر، یک تنش را برجسته می‌کند: مفهوم کانت از خودمختاری شکوفا شده است، اما نظم خداباورانه عقلانی که او درک خود از امید را در آن توسعه داده است، جابجا شده است. در شرایطی که رابطه بین هویت شخصی و هستی شناسی عینی از بین رفته است، چگونه می توانیم معنا و اهمیت امید را درک کنیم؟ به چه چیزی می توانم امید داشته باشم؟ رویکردهای اخیر در فلسفه و روان‌شناسی به ملاحظات هستی‌شناختی توجه دارند و بر امید به عنوان یک انتظار ذهنی یا نگرش ذهنی تمرکز می‌کنند. در نتیجه، امید اغلب با خوش بینی آمیخته شده است. در مقابل، برجسته‌ترین الهی‌دان امید، یورگن مولتمان، درکی از امید را در یک هستی‌شناسی الهیاتی تجدیدنظرطلب پیشنهاد کرده است. مشکلات این رویکردها باعث بازگشت به درک پیشامدرن از امید به عنوان یک فضیلت شده است. تز من با این روند مطابقت دارد و به دنبال کمک به درک آگوستینی از فضیلت امید است. سه عامل این چرخش به آگوستین را تأیید می کند: (1) آگوستین (از طریق لومبارد و آکویناس) منبع درک غربی از امید به عنوان یک فضیلت است. (2) درک آگوستین از امید، هم در امید پژوهی و هم در مطالعات آگوستین خلأ مهمی است. (3) مولتمن گزارش خود را در مخالفت با قرائتی از الهیات تثلیثی آگوستین توسعه می دهد که تحقیقات اخیر نشان داده است که اشتباه است. این پایان نامه قرائتی از امید آگوستینی در رابطه با هستی شناسی الهیاتی آگوستین و درک خود از خود ارائه می دهد. امید برای خودی است که به دنبال جلال (بیهوده) خود نیست و سوبژکتیویته خود را در برابر خدا و دیگران ابراز می کند، بلکه در مقابل مسیح و در جامعه کلیسایی، با میل و رغبت «موضوع» می شود. در برابر اعتراض فرقه گرایی بدخیم، استدلال می کنم که امید آگوستینی برای جهان خوب است.
بازیابی اصلاحات: اختیار، شایستگی و توده در اصلاحات لوتر
نویسنده:
Genevieve Rebecca Cox
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز استدلال می کند که واکنش لوتر به Pelagianism در سنت اسکاتلندی منجر به گسست قاطع با الهیات مکتبی اراده آزاد، شایستگی و توده شد. الهیات لوترییسم اولیه و مکتب ضد اصلاحات این مورد نشان می‌دهد که الاهیات لوتر در مورد انفعال اراده بشری خواستار بازیابی اهمیت اصلاح‌طلبی رابطه لوتر با مکتب‌گرایی است و ابزاری را برای بازیابی در گفت‌وگوی جهان‌شمول امروزی فراهم می‌کند. پایان نامه در سه بخش ارائه شده است. اولی منشأ واکنش اصلاح طلبانه لوتر به پلاژیانیسم را در تحولات اسکاتلندی در زمینه اراده آزاد، شایستگی و توده مردم از قرن سیزدهم تا شانزدهم می‌داند. فصل اول استدلال می‌کند که دیدگاه اسکاتوس از اراده آزاد به‌عنوان اراده‌ی خودمختار، بازتاب‌های پلاگیسی بر آموزه‌های او درباره شایستگی داشته است. فصل دوم نشان می دهد که اتهام لوتر در مورد Pelagianism می تواند به طور مشابه در مورد الهیات اسکاتوس در مورد قربانی عشای ربانی اعمال شود، زیرا به نظر اسکاتوس، اراده انسان به جای صلیب مسیح منبع شایستگی در مراسم توده است. فصل سوم تأثیر مستمر آزادی اسکاتوس را بررسی می کند. الهیات در مورد بحث های قرن پانزدهم در مورد جبر. میراث اختیاری اسکاتوس در این بحث ها، توجیه تاریخی برای طرح ارتباط بین اسکاتوس و تقبیح توده توسط لوتر به عنوان یک اثر پلاژی به دست می دهد. بخش دوم استدلال می‌کند که الاهیات لوتر در مورد انفعال اراده انسانی و توده به عنوان یک وصیت، یک گسست اصلاح‌طلبی با درک مکتبی از عاملیت شایسته اراده انسان است.
معنای دین: دسته های کتب و آهنگ اجتماعی مطالعه
نویسنده:
Emily Katherine Ronald
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : باشگاه کتاب مذهبی مکان جذابی را برای مشاهده ساخت اجتماعی واقعیت فراهم می کند. این مطالعه بر آن است تا با بررسی قرائت اجتماعی، چگونگی تأثیر هویت‌های مذهبی بر مطالعه و تأثیر خواندن بر هویت دینی را کشف کند. هفت گروه کتاب، همگی در منطقه بوستون، شرکت کردند. سه گروه وابسته به یک کلیسا یا کنیسه بودند، سه گروه هیچ وابستگی مذهبی نداشتند و گروه هفتم در حال گذار از یک وابستگی مذهبی بودند. کار میدانی در گروه ها و مصاحبه های فردی با استفاده از تکنیک های نظریه زمینه ای تجزیه و تحلیل می شود. همه خوانندگان از خواندن برای تعقیب اهدافی مانند روابط، وضعیت تحصیلی و دگرگونی هویت استفاده می‌کردند، اما فقط خوانندگان در گروه‌های وابسته به مذهب «عطف» این اهداف را تجربه کردند. در حالی که خوانندگان در گروه‌های کتاب غیرمذهبی دوستی داشتند، اعضای گروه کتاب مذهبی احساس هویت جماعتی را ایجاد کردند. خوانندگان گروه های غیرمذهبی به دنبال این بودند که "خوب خوانده شوند" اعضای گروه های مذهبی به دنبال این بودند که معتقدان صریح باشند. بسیاری از خوانندگان به دنبال تغییر خود از طریق کتاب‌ها بودند، اما گروه‌های مذهبی اعضای خود را از طریق تأکید بر مرزها و هویت‌ها و ایجاد تعاریف مشترک از «دین» تغییر دادند. اعضای گروه غیرمذهبی نسبت به گره زدن هویت باشگاه کتاب به هویت شخصی بی توجه بودند. گروه‌های مذهبی، از طریق تعاریف تأییدکننده و چالش برانگیز از دین، هویت‌های مذهبی را توسعه دادند که انتظار می‌رفت ارتباط عمیق‌تری با زندگی فردی داشته باشد.
شاید عیسی (ع) هم خودکشی کرده بود؟ تحقیقی کیفی درباره موضع دین و معنویت در موارد اقدام به خودکشی
نویسنده:
Elizabeth Ryan Hall
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : از جمله روندهای فعلی در خودکشی شناسی که نویدبخش پیشگیری از خودکشی است، تمرکز بر حوزه های جدید برای کاوش تجربی و استفاده از روش های خلاقانه برای تعیین این پدیده ها است. یکی از این حوزه‌ها، دین، همراه با همتای مرموزتر آن، یعنی معنویت است. تحقیقات خودکشی مدت‌ها نشان داده است که افرادی که از نظر مذهبی درگیر هستند بیشتر از افرادی که درگیر خودکشی هستند محافظت می‌شوند، اما توجه کمتری به شرایطی داشته است که در آن مذهب یا معنویت نمی‌توانند مانع خودکشی شوند. در دهه‌های پس از مطالعه مشهور دورکیم در سال 1897، اکثر پژوهش‌های مرتبط با استفاده از معیارهای محدود دینداری به جای انجام تحقیقات روان‌شناختی نافذتر در مورد تجارب زیسته ایدیوگرافیک دین و معنویت، از آنجایی که با خودکشی تلاقی می‌کنند، رویکرد جامعه‌شناختی گسترده‌ای را اتخاذ کرده‌اند. این مطالعه کیفی روایی- پدیدارشناختی، همگرایی پیچیده دین/معنویت و خودکشی را با در نظر گرفتن این سوال اصلی پژوهشی خود بررسی کرد: «معنوان اقدام به خودکشی در طول زندگی خود چه تجربیاتی از دین/معنویت داشته اند؟» هشت بزرگسال در سراسر ایالات متحده که حداقل یک بار اقدام به خودکشی کرده‌اند، در مصاحبه‌های عمیق درباره نقشی که دین و/یا معنویت قبل، در حین و بعد از این اقدام داشته‌اند، شرکت کردند. داده‌ها بر اساس مقوله‌های به دست آمده از پرسش‌های مصاحبه کدگذاری شدند و با استفاده از مدل نظری رابطه دین-خودکشی ارائه‌شده توسط والی در سال 1964، به‌ویژه گزاره‌های آن مبنی بر اینکه مذهب می‌تواند باعث تشویق، ممانعت یا هیچ تأثیری بر خودکشی فرد نشود، تفسیر شد.
دین و خرافات از دیدگاه شناختی: بررسی رابطه باورهای دینی و خرافی با فرآیندهای شناختی
نویسنده:
Jaime Martin del Campo Rios
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : دین و خرافه سازه‌های پیچیده‌ای هستند زیرا با جنبه‌های مختلف روان‌شناختی در هم تنیده شده‌اند و با تأثیرات مثبت و منفی مرتبط هستند. به عنوان مثال، هر دو پدیده با مزایایی در سطوح رفتاری (به عنوان مثال بهبود عملکرد) و شناختی (یعنی نقص عملکرد اجرایی) مرتبط هستند. این پایان نامه نشان دهنده تلاشی نظام مند برای مطالعه این سازه ها تحت رویکردی غیر تقلیل گراست و بر فرآیندهای شناختی تأکید دارد. علیرغم شباهت های اساسی و رفتاری، هر دو پدیده به عنوان سازه های پیرامونی (اگرچه مستقل) با این هدف تلقی شدند: الف) ارائه این ایده که هم دین و هم خرافات می توانند دارای برتری در علوم اعصاب باشند و بنابراین می توانند در جدید و/یا به خوبی تثبیت شوند. پارادایم های الکتروفیزیولوژیکی و شناختی، ب) بررسی پیوندهای بین عوامل مذهبی و خرافی (یعنی باور شانس) در رابطه با عملکردهای رفتاری و عملکردهای شناختی، و ج) زیربنای مزایای یک دیدگاه غیر تقلیل گرای چند بعدی برای هر دو سازه. در مجموع، نتایج بیشتر نشان داد که باید دین و خرافات را به عنوان پدیده‌های چندوجهی مرتبط (اما نه برابر) تلقی کرد. هم اثرات منفی و هم اثرات مثبت پیدا شد: شواهد فیزیولوژیکی نشان دهنده همبستگی بین باورهای بدشانسی و نقص در کارکردهای اجرایی (EFs)، هنگام مقایسه پتانسیل های مرتبط با رویداد (تکنیک مشتق شده از الکتروانسفالوگرام) ثبت شده در طی یک کار استروپ از یک گروه مرتبط با این موارد است. باورها؛ یک اثر افزایش عملکرد مربوط به استفاده از حرز مذهبی در طول یک کار آناگرام. در نهایت، همبستگی بالایی بین باورهای منفی گرا و EF ها در یک غربالگری که بر اساس مقیاس باتری حاوی تعداد بی شماری از عوامل فرعی مذهبی، خرافی و EF بود.
الهیات مقدس Elochukwu Uzukwu در پرتو واتیکان دوم و کاربرد آن در زمینه‌های آفریقا
نویسنده:
Emmanuel Osigwe
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : شناخت تلاقی ضروری ایمان و فرهنگ به یک گرایش اصلی در الهیات معاصر تبدیل شده است. این رویکرد تجدید شده بر انسان شناسی ها و فرهنگ های مختلف به عنوان مکان های فعالیت الهی تأکید می کند. به طور خاص، درک شورای دوم واتیکان از مقدسات به عنوان پنوماتولوژیک، و کلیسایی، فراتر از موتیف مسلط مسیحی، و فراخوان آن برای انطباق عمیق، گستره وسیعی برای بازاندیشی در آیین های مقدس می دهد. این ماده بر خطر اجرای یک مدل تک فرهنگی از جشن های مقدس غلبه می کند، که می تواند صداهای محلی را غرق کند و آیین مقدس را از نمادها و ارزش هایی که طنین انداز متفاوتی با مردم و فرهنگ های مختلف دارند جدا کند. این پایان نامه نشان می دهد که چگونه Elochukwu Uzukwu از مفاد واتیکان دوم، در ارتباط با منابعی از خرد و فرهنگ سنتی آفریقا، برای استدلال برای ظهور کلیسای محلی واقعاً و عبور از مرزهای واقعی جشن های مذهبی و مذهبی استفاده می کند. اندیشیدن به مقدسات از این منظر، نگاه آفریقایی به بدن انسان، به ویژه تمایل آن به عبادت رسا و جشن های اجتماع محور را برجسته می کند، واقعیتی است که به دنبال ایجاد پل ارتباطی بین آیین های مقدس و اخلاقیات است، در نتیجه بر تشریفات صرف غلبه می کند و مقدسات را انجام می دهد. مرتبط تر این رویکرد در تاریخ طولانی تخصیص مدل‌های انسان‌شناختی و جامعه‌شناختی برای بیان واقعیت تجربه مسیحیت توجیه می‌شود. تز این است که بازاندیشی در مقدسات یک مأموریت عملی کلیسا در آفریقا است که در هر جنبه ای از زندگی و عمل مسیحی تأثیر دارد. محوریت و پیامدهای آیین های مقدس، به ویژه در سنت کاتولیک رومی، این رویکرد را به یک تحقیق الهیاتی ظریف اما ضروری تبدیل می کند.
هدف تربیت دینی برای دستیابی به چه چیزی باید باشد؟: بررسی هدف تربیت دینی در حوزه عمومی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Patricia M Hannam
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان‌نامه به این موضوع می‌پردازد که هدف تربیت دینی در عرصه عمومی چیست و از آن جا می‌آید که مدرس تعلیم و تربیت دینی چه هدفی را باید انجام دهد؟ جستار من، از لحاظ نظری و مفهومی، در حوزه آموزش قرار دارد. این یک مطالعه آموزشی در زمینه آموزش دینی است و در جایی قرار دارد که می توان آن را «ساخت قاره ای» از تحقیقات آموزشی نامید. من تشخیص می دهم که از زمان آغاز آموزش دینی در مدارس دولتی در انگلستان، فرضیات مداومی هم در مورد دین و هم در مورد آموزش مطرح شده است. من نشان می‌دهم که به نظر من چگونه این امر منجر به مفهوم‌سازی آموزش دینی شده است که ناقص بوده و همچنان ادامه دارد. فصل های اصلی پایان نامه من ابتدا دین و سپس آموزش را در نظر می گیرند. این به من اجازه می دهد تا پایه نظری خود را معرفی کنم، که به ویژه اما نه منحصراً از آثار سیمون ویل و هانا آرنت گرفته شده است. من استدلالی را ارائه می‌کنم که نشان می‌دهد با درک وجودی دین به‌عنوان ایمان، و نه صرفاً به‌عنوان باور یا عمل، راه‌های جدیدی برای توجه به نقش آموزش دینی در حوزه عمومی باز خواهد شد. این در کنار استدلالی است که من با آرنت در مورد اینکه آموزش و پرورش به جای اینکه به دلیل عقل باشد، کودک را به عمل بیاورد. این پایان نامه برای درک وسیع تری از دین و بنابراین معنای زندگی دینی در تربیت دینی نسبت به آنچه قبلاً مورد توجه قرار گرفته است، استدلال می کند. من این راه وسیع‌تر برای درک معنای زندگی مذهبی را همراه با استدلالم برای مفهوم‌سازی آموزش به‌عنوان آوردن کودک به عمل آورده‌ام. این من را قادر می سازد تا پیشنهاد جدیدی برای آنچه تربیت دینی باید در حوزه عمومی به دست آورد ارائه دهم.
اهمیت الگوواره ها برای تفسیر کتاب یعقوب
نویسنده:
Robert James Foster
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : نویسنده کتاب یعقوب از چهار نمونه در جریان کار خود نام می برد. اینها کارکردهای خاصی را در زمینه های فردی خود در ترکیب انجام می دهند. ابراهیم و رحاب به عنوان نمونه های ایمان فعال حیاتی، ایوب به عنوان نمونه ای از استقامت استوار، و الیاس به عنوان نمونه ای از دعای مؤثر. این پایان‌نامه داستان‌های گسترده‌تر نمونه‌ها را در کتاب مقدس عبری بررسی می‌کند، پیشرفت آنها را در عناصر سنت یهودی اولیه دنبال می‌کند، و استفاده نویسنده از نمونه‌ها را با سایر نویسندگان عهد جدید مقایسه می‌کند. این استدلال می کند که نویسنده کتاب جیمز از نمونه ها به طور جمعی به عنوان وسیله ای برای تشویق مخاطبان مسیحایی خود استفاده می کند تا در آزمایش های زندگی روزمره تا زمان پاروسیا قریب الوقوع خداوند به خدا وفادار بمانند. این چهار نمونه سه ویژگی مشترک دارند که به مخاطب در مبارزات روزانه‌شان کمک می‌کند: همه آنها تا حد نهایی آزمایش شدند، اما با وفادار ماندن به او تعهد قلبی خود را به خدا نشان دادند. همه آنها افراد خارجی بودند که حکمت (ارزش‌های) جهان را رد می‌کردند و همگی با آزمایش‌های تعیین‌کننده زندگی‌شان با تکیه بر خدا و نه به سایر انسان‌ها مواجه شدند.
تهیه پرسشنامه سوء استفاده معنوی
نویسنده:
Kathryn Hope Keller
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : شایستگی‌های چندفرهنگی و درمان تروما، منطق این تحقیق را فراهم می‌کند، زیرا روان‌شناسان موظف به ارائه تحقیقات و درمان اخلاقی و منطقی هستند که تجسم احترام و درک تجربیات مختلف فرهنگی و مذهبی مراجعان است، به‌ویژه زمانی که تجارب منفی بر سلامت روان آنها تأثیر منفی می‌گذارد. این مطالعه ادبیات موجود در مورد سوء استفاده معنوی را ترکیب کرد و از آن ادبیات در ایجاد پرسشنامه سوء استفاده معنوی (SAQ) استخراج کرد. شرکت کنندگان از طریق رسانه های اجتماعی برای تکمیل پرسشنامه های زیر انتخاب شدند: (الف) SAQ، (ب) مقیاس مبارزات مذهبی و معنوی (RSS) (Exline، Pargament، Grubbs، و Yali، 2014)، (ج) رویدادهای استرس زا ملی بررسی مقیاس کوتاه PTSD (NSESS-PTSD) (Kilpatrick، Resnick، & Friedman، 2013)، (د) پرسشنامه خیانت نهادی نسخه 2 (IBQ.2) (Smith & Freyd، دستنوشته منتشر نشده؛ Smith & Freyd، 2013; اسمیت و فرید، 2014، و (ه) مقیاس مطلوبیت اجتماعی مارلو-کرون، فرم C (MCSD) (رینولدز، 1982). 49 مورد اصلی SAQ از طریق تحلیل عاملی اکتشافی در مطالعه 1 مورد بررسی قرار گرفت (535=n). تجزیه و تحلیل از مطالعه 1 منجر به کوتاه شدن SAQ به مقیاس 20 آیتمی شد که با یک نمونه جدید در مطالعه 2 (n = 271) آنالیز شد. پیش‌بینی و تأیید شد که ساختار عاملی پایداری برای سوء استفاده معنوی وجود خواهد داشت و SAQ اعتبار همگرا/واگرای مناسبی را با سایر اقدامات نشان می‌دهد.
ژانِ باپتیست و بستر یهودی متی
نویسنده:
Brian C. Dennert
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اگرچه بحث‌های اخیر در مورد انجیل متی بر موقعیت این سند در یهودیت قرن اول تأکید کرده است، اما این مطالعات نحوه عملکرد شخصیت یحیی باپتیست را در این محیط تحلیل نکرده‌اند. عدم پرداختن به اهمیت باپتیست برای محیط یهودی انجیل قابل توجه است زیرا مطالعه اخیر در مورد باپتیست تاریخی بر خدمت و جایگاه او در یهودیت قرن اول تأکید کرده است. بنابراین، این پایان نامه موضوعی همیشگی را در چارچوبی جدید قرار می دهد، با این باور که توجه به محیط یهودی انجیل ممکن است مشاهدات و توضیحات تازه ای از نقش یحیی باپتیست در انجیل متی را به همراه داشته باشد. بحث کلی این اثر این است که متی عیسی را به عنوان ادامه و اوج خدمت یوحنا معرفی می کند تا ادعاهای گروه متی را در محیط یهودی آن تقویت کند و مخالفان گروه خود را بدنام کند. این استدلال هم بر مبنای خارجی (متون تقریباً همزمان با متی که نشان دهنده احترامی است که به یحیی تعمید دهنده در زمان تألیف متی نشان می دهد) و هم بر مبنای درونی (تصویر متمایز یوحنا ارائه شده توسط متی که در آن تعمید دهنده با عیسی ارتباط نزدیکتری دارد و توسط مقامات یهودی رد شده است). پیوندهای برقرار شده بین یوحنا و عیسی یهودیان را تشویق می‌کند که هنوز با گروه متی همسو شوند، به‌ویژه آنهایی که باپتیست را شخصیتی می‌دانند که اراده خدا را بیان می‌کند، به سمت گروه متی و دور شدن از مخالفان گروه متی.
  • تعداد رکورد ها : 1276